ثبت شرکت لوازم یدکی خودرو

ثبت شرکت لوازم یدکی خودرو


شرایط ثبت شرکت لوازم یدکی خودرو به چه صورت می باشد؟

همانطور که می دانید، تعداد تقاضا در خرید خودرو روز به روز در حال افزایش است. به همین دلیل با افزایش میزان تقاضا برای خرید خودرو، بسیاری از شرکت‌ها همواره با هدف تولید لوازم یدکی خودرو به ثبت می رسند. حال شما در ابتدای ثبت شرکت لوازم یدکی رقبای زیادی در پیش دارید، اما وقتی که برندتان را ثبت کنید و با تلاش استمرار به نتیجه خواهید رسید.

امروزه تولیدات قطعات یدکی بازار پرفروشی دارد. زیرا بسیاری از افراد برای تعمیر وسیله نقلیه خود نیاز به خرید لوازم یدکی دارند. شرکت‌های تولید لوازم یدکی در بازار با کیفیت های گوناگون تولید عرضه می شوند که در حال رقابت با یکدیگر هستند .

شخصی که هزینه بالایی برای خرید خودرو می‌پردازد برای تهیه لوازم جانبی نیز از برندهای معتبر اقدام به خرید می کند. ثبت شرکت لوازم یدکی از اهمیت ویژه‌ای در صنعت خودروسازی برخوردار است. اگر شما تولید کننده لوازم یدکی هستید، باید از نام تجاری برخوردار باشید و اقدام به ثبت شرکت خود کنید و با رتبه بندی شرکت خود همواره مشتری های بیشتری از رقبای خود داشته باشید و در میان عموم شناخته شوید. در ادامه به مراحل ثبت شرکت لوازم یدکی می پردازیم.

مزایای ثبت شرکت لوازم یدکی خودرو

ممکن است شما هم بخواهید بدانید تاسیس شرکت چه فایده‌ای برای شما خواهد داشت. بهتر است این گونه بگوییم که در حال حاضر در ایران شرکت‌های زیادی در زمینه تولید لوازم یدکی خودرو مشغول به فعالیت هستند. بنابراین شما برای رقابت با رقبای خود نیاز به ثبت شرکت دارید. زیرا در صورت عدم ثبت شرکت نمی‌توانید با شرکت‌های قدر رقابت کنید. برخی از مزایای مزایای ثبت شرکت لوازم یدکی شامل موارد زیر می‌باشد:

  • با دریافت گواهی و علامت استاندارد محصولات، شرکت شما شناخته شده و معروف می‌شود و محصولات شما با علامت و استاندارد در بازار عرضه می‌شود.
  • عقد قرارداد شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران
  • به رسمیت شناخته شدن شرکت شما توسط قانون
  • با ثبت برند شما تنها صاحب آن مجموعه محسوب می‌شوید.
  • اعتبار بیشتر محصول و شرکت
  • عدم سوء استفاده افراد از محصولات شما
  • اعتماد راحت‌تر مصرف کنندگان
  • امتیاز ویژه‌ در وام و تسهیلات بانکی
  • امکان صادرات و واردات در حوزه های مختلف
مزایای ثبت شرکت لوازم یدکی خودرو
ثبت شرکت لوازم یدکی خودرو

شرایط لازم برای ثبت برند لوازم یدکی برای ثبت برند

برای ثبت شرکت لوازم یدکی شما نیاز به انجام فرایند پیچیده و سختی را ندارید. هر شخصی می‌تواند برند خود را ثبت کند. اما داشتن برخی مجوزها برای افراد حقیقی و حقوقی لازم اما متفاوت است. این مجوز می‌تواند جواز کسب پروانه بهره‌برداری، گواهی از اتحادیه… باشد که فعالیت قانونی شما را تضمین کند.

 مدارک لازم برای ثبت شرکت لوازم یدکی خودرو

همانطور که می‌دانید روند ثبت شرکت لوازم یدکی نیز مانند فرایندهای دیگر نیاز به نیاز به مدارکی دارد. این مدارک می‌تواند مشخصات شناسایی فرد، آدرس و مشخصات شرکت باشد. در ادامه به مدارک مهم اشاره می‌کنیم:

  1. ارائه اظهارنامه شرکت
  2. مدارک شناسایی مانند کپی کارت ملی و شناسنامه موسسین
  3. ارائه فیش پرداخت
  4. ارائه اساسنامه
  5. جواز کسب و کار
  6. آدرس شرکت و کدپستی
  7. وکالت نامه
  8. ارائه روزنامه رسمی تاسیس

شما باید مدارک را کامل و بدون هیچ نقصی آماده کنید زیرا یکی از مهمترین مراحل در تاسیس شرکت است. با ارائه مدارک کامل روند ثبت شرکت سریع‌تر پیش می رود.

 مدارک لازم برای ثبت شرکت لوازم یدکی خودرو
مدارک لازم برای ثبت شرکت لوازم یدکی خودرو

مراحل به ثبت رساندن برند لوازم یدکی

همانطور که در قبل گفتیم، اگر شما شرکتتان را به ثبت نرسانید، نمی‌توانید با شرکت‌های دیگر رقابت کنید. مهم‌تر از این مسئله شما در صورت سوء استفاده افراد از نام و اعتبار شما نمی توانید شکایت کنید و با مشکلات بدی در روند فعالیت شما مواجه می شوید. برای ثبت شرکت لوازم یدکی نیاز است از سایت مرجع رسمی به نام مرکز مالکیت اقدام کنید.

  1. برای این کار ابتدا در گوگل سایت مالکیت مرکز معنوی را سرچ کنید.
  2. سپس به قسمت میز خدمات بروید.
  3. در بخش ثبت علائم، گزینه ثبت اظهارنامه و انواع درخواست را کلیک کنید.
  4. نوع شخص را که شامل حقیقی، حقوقی، ایرانی، غیر ایرانی می باشد را انتخاب کنید.
  5. اطلاعات وارد شده مانند نام نشانی، کد ملی، تصاویر مدارک و… را بارگذاری کنید.
  6. ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید.
  7. ثبت نام را تایید و ذخیره کنید.
  8. سپس کد شناسایی و اقرارنامه را دریافت می‌کنید.

بعد از انجام این مراحل به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید و حساب کاربری را با گواهی امضا تایید کنید. برند شما حدود ۴۵ تا ۵۰ روز زمان می برد تا ثبت شود که گاهی ممکن است با تغییر قوانین اداره‌های مالکیت، این زمان نیز تغییر کند. برندهای ثبت شده حدود ۱۰ سال اعتبار دارند که پس از اتمام تاریخ انقضای آن باید اقدام به تمدید آن کنید.

اگر شما اطلاعات کافی درباره نحوه ثبت شرکت ندارید یا زمان رسیدگی به آن را ندارید، می‌توانید از موسسات حقوقی برای ثبت شرکت خود کمک بگیرید. زیرا این متخصصین با روند ثبت شرکت آشنا هستند و روند ثبت شرکت شما را با سرعت بیشتری انجام می‌دهند.

 مشکلات ثبت برند لوازم یدکی خودرو

خیلی از افراد هنگام ثبت شرکت با برخی مشکلات روبرو می‌شوند برای پیشگیری از هدر رفتن زمان و هزینه پیشنهاد می‌شود از کارشناسان متخصص کمک بگیرید. برخی افراد نام‌هایی اشتباه انتخاب می‌کنند که شبیه به برندهای معروف است.

انتخاب نام برند، موضوع مهمی است، زیرا قرار است سال‌ها با این نام فعالیت کنید. بنابراین باید انتخاب مناسبی برای نام داشته باشید که شرایط لازم را داشته باشد و به رشد کسب و کار شما کمک کند. برخی افراد در نام انتخابی از کلمات و علائم غیرمجاز استفاده می‌کنند یا  ممکن است اظهارنامه را کامل تکمیل نکنند یا فرم‌ها را ناقص پر کنند.

برخی افراد نیز ممکن است برای داشتن برند عجله داشته باشند و بخواهند زودتر فعالیت خود را آغاز کنند. در این صورت می‌توانند برند آماده را خریداری کند. زیرا مراحل به ثبت رساندن برند زمانبر است.

افرادی قبلاً پروسه ثبت برند را طی کرده اند و حالا قصد فروش و قصد واگذاری آن را دارند. اما دقت کنید که ارزش یک برند به مدت ثبت و … است.  برای همین به شما پیشنهاد می‌شود از موسسات حقوقی معتبر کمک بگیرید تا از شرکت‌های معتبر برند را خریداری کنند. زیرا شما نمی‌توانید کلاهبرداری‌ها را تشخیص دهید و ارزش برند را متوجه شوید.

سخن پایانی در مورد ثبت شرکت لوازم یدکی خودرو

تولید کنندگان لوازم یدکی خودرو برای شناخته شدن برند و عدم سوءاستفاده افراد سودجو باید اقدام به ثبت شرکت لوازم یدکی خود کنند. این امر مزایای زیادی را برای تولیدکنندگان به ارمغان می آورد و موجب عملکرد بهتر آنها دربین رقبا و افزایش اعتبار شرکت می شود. پس بهتر است با انجام مراحل گفته شده یا با کمک گرفتن از موسسات حقوقی معتبر اقدام به ثبت برند خود کنید.

سوالات متداول

  1. چرا ثبت برند برای شرکت های تولید لوازم یدکی اهمیت دارد؟
    زیرا با ثبت شرکت نام برند خود را ثبت می کنید و به شناخته شدن برند خود نیز کمک کنید. علاوه بر این افراد سودجو نمی توانند از نام برند شما استفاده کنند. با این کار شرکت شما به صورت قانونی فعالیت می کند و مصرف کنندگان نیز به شما راحت تر اعتماد می کنند. همچنین می توانید از مزایایی نظیر عرضه کردن محصولات خود به بازار جهانی و تسهیلات بیشتر از بانک برخوردار شوید.
  2. در انتخاب نام برند لوازم یدکی، به چه نکاتی باید دقت کرد؟
    نام برند مشخص کنند هویت و شخصیت شرکت می باشد و نقش مهمی در رشد کسب و کار شما دارد. نام برند باید ساده و به یاد ماندنی، مرتبط با محصولات و منحصر به فرد باشد. همچنین دقت کنید در انتخاب نام برند از کلمات غیر مجاز یا شبیه به برندهای معروف استفاده نکنید.
چه امتیازی می دهید؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 15 =