اخذ رتبه مشاور ساختمان آموزشی

اخذ رتبه مشاور ساختمان آموزشی


شرایط اخذ رتبه مشاور ساختمان آموزشی به چه صورت می باشد؟

یکی از فرایند‌های مهم بعد از ثبت شرکت، رتبه‌بندی شرکت می‌باشد که خیلی از افراد توجه کافی به آن ندارند. برای فعالیت با شرکت‌ها و پروژه‌های بزرگ دولتی و خصوصی نیاز به اعتبار بالای شرکت‌های مشاور می‌باشد. بنابراین اخذ رتبه مشاور ساختمان آموزشی یکی از ضرورات می باشد. درنتیجه یکی از مهم ترین عواملی که باعث تمایز و اعتبار بین شرکت‌ها می‌شود، رتبه آنها است.

از تخصص‌های پرکاربرد در گرایش شهرسازی و معماری، بخش ساختمان آموزشی بهداشتی و درمانی است. با اینکه این شرکت‌ها می‌توانند به صورت خصوصی و دولتی کار کنند، اما برای پروژه‌های بزرگ نیازمند اعتبار بیشتر و اخذ رتبه مشاور ساختمان های آموزشی می باشند.

برای همین شرکت های مشاور باید از مراحل و شرایط اخذ رتبه مشاوره ساختمانی آگاه باشند. تا با به دست آوردن رتبه بالا، بتوانند در پروژه‌های بزرگ شرکت کنند. برای ارائه رتبه به شرکت ها، سایتی به نام ساجات وجود دارد، که شرکت های مشاوره برای اخذ رتبه مشاور ساختمان‌ آموزشی باید برخی مراحل  را انجام دهند، که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

وظیفه شرکت‌های مشاور ساختمان‌های آموزشی

شرکت‌های مشاور ساختمان‌های آموزشی درمانی و بهداشتی با هدف نظارت بر نحوه انجام پروژه‌ها تاسیس شده‌اند. بنابراین از وظایف آن‌ها می‌توان به انجام مطالعات و تهیه طرح‌های مقدماتی در زمینه ساختمان‌های آموزش بهداشتی و درمانی نام برد. همچنین آنها مسئولیت نظارت بر انجام پروژه‌های تحقیقاتی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را بر عهده دارند.

علاوه بر این، شرکت‌های مشاور ساختمانی آموزشی باید همواره مراحل ساخت، طراحی و اجرای تمامی پروژه‌های مراکز ورزشی، گردشگری، مذهبی، بهداشتی و فرهنگی را زیر نظر بگیرند و بر روی مراحل اجرای آن نظارت دقیق داشته باشند. در ادامه نحوه اخذ رتبه مشاور ساختمان آموزشی برای انجام پروژه های بزرگ را بررسی می کنیم.

وظیفه شرکت‌های مشاور ساختمان‌های آموزشی
شرکت‌های مشاور ساختمان‌های آموزشی

مدارک لازم برای اخذ رتبه مشاور ساختمان آموزشی

از آنجایی که اکثر امور امروزه از طریق اینترنت، امکان پذیر می باشند. شما می‌توانید برای اخذ رتبه مشاور ساختمان آموزشی ، به صورت اینترنتی اقدام کنید و فرایند مربوط به ثبت نام را تکمیل کنید. همچنین برای ثبت نام نیاز به بارگذاری برخی مدارک می‌باشد. که پس از بارگذاری برای کسب رتبه مشاور باید به صورت حضوری اقدام کنید. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • ثبت آخرین صورت جلسه سهامداران شرکت
  • ارائه گواهی معتبر از رتبه ای که قبلاً اخذ شده
  • ثبت مشخصات دقیق هیئت مدیره و سهامداران شرکت
  • کارت پایان خدمت متقاضیان
  • ارائه اظهارنامه مالیاتی شرکت
  • تعهد نامه جهت تضمین عدم دخالت کارمندان دولت
  • ثبت سوابق کاری شامل پروژه های انجام شده
  • سوابق بیمه متخصصین
  • آدرس و تلفن همراه محل اقامت
  • مدارک شناسایی
  • ارائه مدارکی مانند روزنامه رسمی اساسنامه که نشان دهنده تاسیس شرکت به صورت رسمی می‌باشد.
  • رضایت نامه کارکنان در سال‌های قبل از شرکت
  • ارائه مدارک تحصیلی هیئت متقاضیان (حداقل باید کارشناسی باشد)
مدارک لازم برای اخذ رتبه مشاور ساختمان آموزشی
مدارک لازم جهت اخذ رتبه مشاور ساختمان آموزشی

شرایط رتبه‌بندی شرکت‌های ساختمانی

از مهم ترین شرایطی که هنگام اخذ رتبه مشاور ساختمان آموزشی باید در نظر داشته باشید، موارد زیر است:

  1. ثبت شرکت
  2. داشتن تجربه کاری و پروژه‌های مهم که نشان دهنده توانایی مهندسان می باشد.
  3. امکانات پشتیبانی و ساختاری مدیریتی
  4. رعایت قوانین عمومی
  5. تخصص پرسنل

عوامل امتیاز آور برای اخذ رتبه مشاوره ساختمان آموزشی

ارائه برخی مدارک موجب اخذ رتبه بالا برای شرکت های مشاور ساختمان آموزشی می‌شود. برخی از موارد شامل شرکت در دوره‌های آموزشی مربوط به فعالیت شرکت، توان بالای مالی شرکت می باشد، زیرا باعث می‌شود شرکت پروژه بیشتری انجام دهد. در نتیجه تجربه بیشتری کسب خواهد کرد.

علاوه بر این مدرک تحصیلی هر یک از کارکنان، شرکت در آزمون‌های ادواری، شرکت در همایش‌های مرتبط با حوزه فعالیت شرکت، رتبه کنکور هر یک از کارکنان، تعداد بالای قراردادهای بسته شده شرکت، می‌تواند شانس امتیاز به دست آمده را افزایش دهد.

سخن پایانی

اخذ رتبه مشاور ساختمان آموزشی نشان دهنده اعتبار، شرکت در انجام پروژه های بزرگ می باشد. این امر مزایای بی شماری برای شرکت های مشاوره ساختمانی دارد. شرکت مشاوره با رتبه بالاتر شانس بیشتری برای پذیرش در پروژه های بزرگ را دارد. همچنین شرکت های مشاور باید از فرایند و شرایط اخذ رتبه مشاور ساختمانی آگاه باشند و عوامل امتیاز آور برای افزایش شانس شرکت را برای اخذ رتبه بالاتر در نظر داشته باشند.

سوالات متداول

  1. عوامل امتیازآور برای اخذ رتبه مشاور ساختمان آموزشی چیست؟
    برخی مدارک به کسب رتبه بالاتر منجر می شوند. این موارد معمولا شرکت در دوره های آموزشی مربوط به فعالیت شرکت، توانایی مالی شرکت و تعداد قراردادهای بسته شده شرکت می باشد.
  2. کسب رتبه مشاور ساختمانی آموزشی چه مزایایی دارد؟
    کسب رتبه علاوه افزایش اعتبار شرکت، های منجر به انجام پروژه های بزرگ و شانس بیشتر در برنده شدن مناقصات می شود.
  3. آیا کسب رتبه مشاور ساختمان آموزشی برای همه پروژه ها ضروری است؟
    به طور کلی در جواب این سوال می توان گفت، اگر شرکت مشاوره قصد انجام پروژهای سنگین و بزرگ را داشته باشد نیازمند اخذ رتبه بالای مشاوره ساختمانی است. زیرا این امر شانس شرکت را برای انجام پروژه های بزرگ افزایش می دهد. اما اگر شرکت قصد انجام پروژه های کوچک را داشته باشد، می تواند بدون اخذ رتبه به فعالیت خود ادامه دهد. بنابراین این امر به تصمیم مدیران شرکت بستگی دارد.
چه امتیازی می دهید؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =