ثبت برند مواد غذایی

ثبت برند مواد غذایی


صفر تا صد ثبت برند مواد غذایی

همانطور که می‌دانید مواد غذایی، از اساسی‌ترین نیازهای اولیه انسان می‌باشد. انواع ویتامین‌ها، مواد مغذی ضروری بدن از راه تغذیه به بدن انسان وارد می‌شود. از همین رو امروزه ثبت برند مواد غذایی ، خواهان زیادی دارد.  مواد غذایی جز محصولاتی می‌باشد که افراد نمی‌توانند از خرید آنها چشم پوشی کنند. ممکن است برخی از افراد گاهی توانایی خرید لباس را نداشته باشند و از خرید آن چشم پوشی کنند، اما هیچ وقت نمی‌توانند خوراک خود را ترک کنند.

مواد غذایی تنوع بسیاری دارد، که قسمت اعظم آن مربوط به تولید است اما در میان تولید، بسته‌بندی محصولات، انبار، ارسال مرسولات برای مشتری، تبلیغات، ثبت برند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا کمپانی باید بتواند خود را به صورت منحصر به فرد معرفی کند.

با ثبت برند اعتبار شرکت افزایش می یابد، و مشتریان راحت‌تر به آنها اعتماد می کنند. معمولاً فروشندگان نیز با برندهای معتبر و شناخته شده وارد معامله می شوند. در ادامه مراحل و ضرورت ثبت برند مواد غذایی را توضیح می‌دهیم.

ضرورت ثبت برند و لوگوی مواد غذایی

به دلیل رقابت بالا در بین تولید کنندگان مواد غذایی، تثبیت نام برند برای شناخته شدن و افزایش فروش شرکت ها اهمیت ویژه‌ای دارد. بنابراین اگر در حوزه تولید مواد خوراکی، مشغول هستید، حتماً باید برای ثبت و رتبه بندی شرکت مواد غذایی خود اقدام کنید. با این کار شما می‌توانید تبلیغات موثرتری انجام دهید و از برند خود در برابر سوء استفاده‌های احتمالی افراد سودجو، حفاظت کنید.

حتی اگر شما کارگاه کوچکی دارید، برای حفظ منافع مادی و معنوی ثبت برند برایتان ضروری است. زیرا اگر مشکلی مانند کپی برند برای شما پیش بیاید، قادر هستید که قانونی شکایت کنید و از حق خود دفاع کنید.

مدارک لازم برای ثبت برند مواد غذایی

در پروسه ثبت برند مواد غذایی شما باید برخی از مدارک را ارائه دهید. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت ،جواز کسب یا هرگونه گواهی فعالیت از نهادهای قانونی)
  • ارائه کارت بازرگانی برای ثبت برند لاتین ضروری است.
  • کپی روزنامه رسمی
  • گواهی امضا از طرف اسناد رسمی
  • مشخصات مالک برند

مراحل لازم برای به ثبت رساندن برند مواد غذایی

شما به دو روش می‌توانید برند غذایی خود را ثبت کنید، روش اول استفاده از موسسات حقوقی معتبر است که با کمترین هزینه، صفر تا صد مراحل ثبت برند شما را بدون دردسر و در سریع ترین زمان انجام می دهند. در روش دوم، برای انجام پروسه ثبت برند مواد غذایی نیاز است، شما مراحلی را طی کنید.

شما ابتدا باید نام برند خود را انتخاب کنید، بهتر است نام برند را استعلام بگیرید زیرا اگر سازمانی قبلا آن را استفاده کرده باشد، نمی‌توانید از آن استفاده کنید و پروسه ثبت شرکت شما رد می‌شود. اگر نام انتخابی شما قابل قبول باشد، باید به سایت مرکز مالکیت معنوی قوه قضاییه مراجعه کنید. برای همین امر نیاز است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا وارد سایت مرکز مالکیت معنوی قوه قضاییه شوید.
  2. در مرحله بعد مشخصات مالک برند را پر کنید.
  3. مدارک مورد نیاز را آپلود کنید .
  4. اطلاعات و مدارک را تایید نمایید.
  5. هزینه ثبت برند را پرداخت کنید.
  6. در مرحله بعد شماره اظهارنامه و رمزی برای شما ارسال می شود.

پس از انجام مراحل بالا و دریافت کد پیگیری ممکن است، پرونده شما رد شود. در این حالت نمی‌توانید ادامه مسیر را انجام دهید و باید مشکل پیش آمده را رفع کنید. اما اگر سایت به شما آگهی نوبت اول را بدهد، یعنی تمامی پروسه به ثبت رساندن برند مواد غذایی را به درستی و کامل انجام داده اید و می‌توانید مدارک لازم را ارائه دهید.

پس از ارائه آگهی نوبت اول،شما باید این آگهی را انتشار کنید. پس از انتشار باید مدارک خود را به حضوری به اداره مالکیت تحویل دهید. همچنین هزینه‌هایی بابت هزینه روزنامه رسمی اول و حق الثبت را باید پرداخت کنید.

اگر با انجام مراحل بالا و انتشار آگهی شما معترضی وجود نداشته باشد. باید اقدام به چاپ آگهی نهایی کنید. سپس می‌توانید سند قطعی برند خود را دریافت کنید و برند مواد غذایی خود را به ثبت برسانید.

مراحل لازم برای به ثبت رساندن برند مواد غذایی
ثبت رساندن برند مواد غذایی

مدت زمان ثبت برند در حوزه مواد غذایی

اولین گام برای ثبت نام تجاری مواد غذایی استعلام برند می باشد، این کار باعث می شود که زمان بررسی برند شما کوتاه‌تر باشد. اگر نام پیشنهادی تکراری باشد، اداره مالکیت معنوی را رد می‌کند. مدت زمان ثبت برند مواد غذایی حدود ۳۰ روز کاری برای دریافت آگهی نوبت اول و حدود ۶۰ روز برای کسب نهایی گواهینامه ثبت برند زمان می‌برد بنابراین به طور میانگین می‌توان گفت نیاز به سه ماه زمان دارد.

مدت زمان ثبت برند در حوزه مواد غذایی
ثبت برند در حوزه مواد غذایی

سخن پایانی

برند شما چهره کسب و کار شماست. ثبت برند یک سرمایه گذاری برای هر تولید کننده محسوب می شود. با ثبت برند علاوه بر افزایش اعتبار و اعتماد مصرف کنندگان به شما، در ذهن آنها نیز ماندگار می شوید. همچنین از کپی شدن برندتان نیز پیشگیری می کنید. پس بهتر است هر چه زودتر برند مواد غذایی خود را به ثبت برسانید.

سوالات متداول

  1. آیا ثبت برند مواد غذایی هزینه بالایی دارد؟
    با توجه به مزایایی که ثبت برند برای شرکت ها دارد، هزینه ثبت برند هزینه ناچیزی می باشد که در بلندمدت سود زیادی را برا شرکت ها به ارمغان می آورد. هزینه ثبت برند بسته به نوع برند،مدت زمان ارزش و اعتبار برند متغیر است. به طور کلی هزینه ثبت برند از ۲ میلیون تا ۵  میلیون تومان می باشد.
  2. چه مدارکی برای ثبت برند مواد غذایی نیاز است؟
    برای ثبت برند شخصی شما نیاز به مدارک شناسایی، مجوز تولید دارید و برای ثبت برند شرکتی نیز به مدارک و مجوز شرکت و کپی روزنامه رسمی دارید.
چه امتیازی می دهید؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =