اخذ مجوز از کلیه ارگان های دولتی

اخذ مجوز از کلیه ارگان های دولتی


اخذ مجوز ارگان های دولتی

برای تاسیس یک کسب و کار جدید و راه اندازی انواع مجموعه های تجاری، اقتصادی و صنعتی بایستی اقدام به اخذ رتبه و کسب مجوز از ارگان ها و نهاد های خاص کرد. مطابق قوانین وضع شده پیش از دریافت مجوزهای الزامی و رعایت شرایطی که اصناف، اتحادیه ها و ارگان ها برای هر شخص حقیقی یا حقوقی در نظر می گیرند، نمی توان فعالیت جدیدی را در ان زمینه شروع کرد. اخذ مجوز از کلیه ارگان های دولتی متناسب با کسب و کاری که قصد راه ادازی ان را دارید ممکن است سخت یا اسان باشد و مراحل مختلفی داشته باشد.

قوانین اخذ مجوز ارکان های دولتی

خوشبختانه در سال های گذشته قوانین متعددی وضع شده اند تا طی مراحل اداری برای اخذ مجوز از کلیه ارگان های دولتی تسهیل شود و به عبارتی بوروگراسی موجود کمتر شود اما همچنان انجام این امر مستلزم هزینه های مالی و صرف زمان و انرژی بسیار زیادی است. همین موارد موجب شده اند افرادی که ایده راه اندازی یک کسب و کار جدید را در سر دارند به دنبال راهکارهایی برای گریز از اتلاف زمان و انرژی خود باشند، یکی از این راهکارها انتصاب کارگزارانی است که فرایندهای مرتبط با اخذ مجوز از ارگان های دولتی را طی کنند.

مزایای انتخاب کارگزار برای اخذ مجوز از کلیه ارگان های دولتی

  • صرفه جویی در زمان
  • صرفه جویی در هزینه ها
  • کاهش اتلاف انرژی
  • اطمینان از عملکرد کارگزار

درگاه ملی مجوزهای کشور

درگاه ملی مجوزهای کشور سایت و پلتفرمی برای تقاضای انلاین انواع مجوزها است. در این سایت با اعمال فیلترهای مختلفی می توان برای ثبت درخواست اخذ مجوز اقدام کرد. تمامی اصناف و ارگان های دولتی در این وبسایت نمایه دارند و می توان برای هر نوع کسب وکاری از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور اقدام کرد اما طی مراحل اخذ مجوز به صورت حضوری همچنان باقی است و جهت انجام برخی امور اداری معمول بایستی به صورت حضوری به هر صنف یا اتحادیه مراجعه کرد.

با اماده شدن چنین وبسایتی تسریع امور اداری صورت می گیرد و می توان به دریافت سریع تر مجوز نیز امیدوار بود. تنها ایراد این وبسایت صف طولانی برخی اصناف است که در برخی موارد ممکن است بیش از چند صدهزار نفر جلوتر از شما برای درخواست اخذ مجوز اقدام کرده باشند و در این صورت بایستی مدت زمانی را به این علت منتظر بمانید.

انواع ارگان های دولتی

وزارت خانه ها وهر سازمانی که زیرمجموعه یکی از وزارت خانه ها باشد و همین طور انواع موسسات دولتی در راس تمامی ارگان های دولتی هستند. برای اخذ مجوز از ارگان های دولتی بایستی شناخت دقیقی از حیطه وظایف هر وزارت خانه و موسسات زیر مجموعه انها داشت. امروزه شمار ارگان ها که به صورت مستقل یا غیر مستقل به صدور مجوز می پردازند بسیار زیاد و غیرقابل شمارش است که هر کدام به صورت خاصی به صدور مجوز می پردازند و مراحل خاصی دارند.

دسته دومی از ارگان های دولتی نیز وجود دارند که برای کسب و کارهای تجاری به صدور مجوز می پردازند. موسسات دولتی که به انجام فعالیت های اقتصادی مشغول هستند و همچنین بر انجام اموری از این دست نظارت می کنند از جمله این سازمان ها هستند هستند. هر کسب وکاری که به فعالیت های بازرگانی و اقتصادی از این دست مربوط باشند برای اخذ مجوز بایستی به این مراجع مراجعه کنند. نکته پایانی این قسمت اتحادیه ها و اصناف هستند. تمامی اصناف کشور زیر مجموعه اتاق اصناف هستند و این سازمان بر عملکرد اصناف نظارت می کند و اتحادیه ها نیز زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

انواع ارگان های دولتی
انواع ارگان های دولتی

برخی از مجوزهای پر درخواست

عنوان مجوز مرجع صادر کننده
۱ اگهی تاسیس شرکت اداره کل ثبت شرکت ها
۲ تاییدیه دانش بنیان کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان
۳ کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی
۴ مجوز استاندارد محصول سازمان استاندارد
۵ جواز کسب اصناف
۶ پروانه بهره برداری و جواز تاسیس وزارت صنعت، معدن و تجارت

نتیجه گیری

اخذ مجوز از کلیه ارگان های دولتی امری تخصصی است و عده کمی از افراد با راه و روش ثبت درخواست انواع مجوز از ارگان های دولتی اشنایی دارند. همان طور که در زمینه های حقوقی نیازمند مراجعه به حقوق دانان هستیم تا پیچ و خم امور حقوقی را به بیاموزند و ما را از نکات و موارد حقوقی اگاه کنند، برای اخذ مجوز از کلیه ارگان ها نیز بهتر است به افرادی مراجعه کنیم که بارها برای دریافت مجوزهای مختلف اقدام کرده اند و به خوبی طرز کار ادارات دولتی اشنا هستند. ثبت پارس برای اخذ مجوز از کلیه ارگان های دولتی سابقه طولانی مدتی دارد و این امر را در کوتاه ترین زمان ممکن و در بهترین حالت به پایان می رساند.

سوالات متداول

  1. کارت بازرگانی چیست؟
    این کارت تنها برای تاجران صادر می شود و برای دریافت ان بایستی کسب و کار اقتصادی داشته باشید.
  2. مدت زمان اخذ مجوز از ارگان های دولتی چه میزان است؟
    با توجه به نوع سازمان ها و ارگان ها و موارد دیگری این مدت زمان مشخص می شود و نمی توان برای تمامی مجوزها مدت زمان معینی را مشخص کرد. درگاه ملی کجوزهای کشور برای برخی کسب وکارهای تجاری و اقتصادی مدت زمانی را به صورت پیش فرض مشخص کرده است.
5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =