تایید صلاحیت از وزارت کار

تایید صلاحیت از وزارت کار


تایید صلاحیت از وزارت کار

در سراسر جهان سازمان های وجود دارند. که به صورت تخصصی اقدام به صدور گواهی نامه مبتنی بر تایید صلاحیت اشخاص حقیقی و حقوقی می کنند. همین طور در کشورهای مختلف نیز اخذ تایید صلاحیت از ارگان های مختلف رواج دارد و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ایران وزارت کار بر تمامی ادارات کار شهرها و استان ها نظارت دارد تا افراد بتوانند در حوزه های متفاوت که در ادامه بیشتر به آنها اشاره می کنیم تایید صلاحیت دریافت کنند. از گواهی نامه صلاحیت ایمنی و صلاحیت وزارت کار تحت عنوان HSE نیز یاد می شود.

یکی از نقاط عطف در تاریخ بشری، زمانی بود که هر فرد به انجام شغلی خاص مشغول شد. وجود تخصص در هر زمینه ای الزامی شد. به این ترتیب تقسیم کارها صورت گرفت. با توجه به تخصصی شدن بیشتر امور در هر زمینه ای، با گذشت زمان نیاز به وجود مرجعی تخصصی برای ارزیابی و صدور استاندارد در حوزه مشاغل مختلف بیشتر احساس شد و امروزه نمی توان دو شغل و تخصص متفاوت را به صورت تخصصی تنها از یک نفر انتظار داشت.

مراحل اخذ تایید صلاحیت از وزارت کار

نگاهی تایید صلاحیت زمانی از اشخاص حقیقی و حقوقی درخواست می شود. که قصد شرکت در مناقصات را داشته باشند. بایستی تایید صلاحیت وزارت کار را ارائه کنند. برای اخذ تایید صلاحیت از وزارت کار ابتدا بایستی مراحلی مثل آماده سازی مدارک شرکت و مدارک هویتی را طی کنید. پس از آماده سازی مدارک بایستی مناقصه مورد نظر خود را از مدتی قبل از برگزاری، شناسایی کنید. تا در زمان بندی دچار مشکل نشوید. برای اخذ تایید صلاحیت وزارت کار بایستی مدارکی را در سامانه های مرتبط بارگزاری کنید و باقی مراحل را به صورت حضوری ادامه دهید.

مراحل اخذ تایید <yoastmark class=

چه اشخاصی باید تایید صلاحیت شوند

  • کارگران و کارفرمایان شرکتهای طبخ و توزیع غذا
  • کارگران و کارفرمایان شرکت های حمل و نقل (زمینی و دریایی)
  • کارگران و کارفرمایان مشغول در خدمات فضای سبز
  • کارگران و پرسنل تعمیر و نگهداری ساختمان
  • پرسنل تأسیسات
  • شرکت های پیمانکاری
  • سایر خدمات عمومی

تایید صلاحیت از وزارت کار برای پیمان کاران

چون پیمان کاری مشاغل متعدد و مختلفی را شامل می شود. عموم مردم این طرز فکر را دارند که اخذ تایید صلاحیت وزارت کار تنها مختص پیمان کاران است. در حالی که بسیاری از شرکت ها و مشاغل دیگر نیز بایستی این گواهی نامه را دریافت کنند. اما چون پیمان کاری حوزه گسترده ای دارد نکاتی را درباره اخذ تایید صلاحیت از وزارت کار برای پیمان کاران بیان می کنیم.

در اخذ تایید صلاحیت از وزارت کار برای پیمان کاران کل و جزء تفاوتی نیست و هر دو دسته از پیمان کاران بایستی این گواهی نامه را دریافت کنند. همین طور حوزه ای که پیمان کاران با توجه به پیمانی که می بندند در آن حوزه مشغول هستند. تغییری در اخذ این گواهی نامه ایجاد نمی کنند، چه در بخش پیمان کاری ساختمان ها مشغول باشند و چه در بخش پیمان کاری مربوط به آثار و بقایای باستانی.

تایید <yoastmark class=

گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی

برای اخذ تایید صلاحیت وزارت کار از عناوین دیگری مثل گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی نیز یاد می شود. که در نهایت همگی این عناوین به مفهومی مشترک اشاره دارند. برای اخذ تایید صلاحیت وزارت تنها ممکن است با توجه به مشاغل مورد نظر، تغییراتی در مراحل اخذ این گواهی نامه یا تایید صلاحیت ایجاد شود. برای اخذ فوری تایید صلاحیت وزارت بایستی از فرد یا مجموعه ای کمک بخواهید که در این زمینه مدت زیادی به کسب تجربه پرداخته باشد و تمامی هزینه های زمانی و مالی نیز کاهش پیدا کند.

مدارک مورد نیاز برای تایید صلاحیت وزارت کار

  • سند رسمی دفتر مرکزی شرکت
  • مدارک مبتنی بر بیمه پرسنل شرکت
  • مدارک نشان دهنده حقوق و دستمزد پرسنل شرکت
  • گواهی نامه کارفرما
  • مدارک تحصیلی کارفرما
  • مدارک تحصیلی اعضای هیئت مدیره
  • مدارک ثبت شرکت

نتیجه گیری

زمان مورد نیاز برای اخذ تایید صلاحیت وزارت کار با توجه به حوزه شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی مشخص می شود. برای دریافت این گواهی نامه بایستی شناخت خوبی از مراتب و مراحل اداری داشته باشید تا در ابتدای امر و آغاز راه تاسیس یک کسب و کار جدید دچار چالش نشوید.

ثبت پارس به داشتن کارشناسانی مفتخر است که با شناخت دقیق از تمامی مراحل و مدارک مورد نیاز برای هر دسته از مشاغل این امکان را فراهم می کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون هزینه های جانبی موفق به دریافت تایید صلاحیت از وزارت کار شوید.

سوالات متداول

  1. چرا باید از وزارت کار تایید صلاحیت دریافت کنیم؟
    با توجه به تخصصی شدن مشاغل برای جلوگیری از ایجاد ناامنی های شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی بایستی باید برای دریافت تایید صلاحیت وزارت کار اقدام کنند.
  2. تایید صلاحیت وزارت کار از چه مرجعی اخذ می شود؟
    اداره کار هر استان یا شهرستان
5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 7 =