شرایط اخذ رتبه مشاور معدن

اخذ رتبه مشاور معدن


همه آنچه باید در مورد شرایط اخذ رتبه مشاور معدن بدانید

شرکت‌های مشاور برای خدمات مشاوره‌ای نیاز به اعتبار و صلاحیت دارند. رتبه شرکت های مشاوره معدن به عنوان مدرکی برای اعتبار شرکت‌ها شناخته می‌شود. شرایط و مراحلی برای اخذ رتبه مشاور معدن وجود دارد. سازمان مشخص شده فرایند رتبه بندی شرکت‌های مشاور را در حوزه فعالیتشان، انجام می دهد.

در شرکت‌های مشاور معدن رتبه بندی بر اساس عواملی نظیر تخصص نیروی مهندسی، امکانات شرکت ارزیابی می‌شود. این عوامل بر روی رتبه بندی شرکت‌ها تاثیر بسزایی دارد. هر چه رتبه شرکت مشاور معدن بالاتر باشد، نشان می‌دهد که شرکت مشاوره، از توانایی بالایی در خصوص ارائه خدمات برخوردار است.

این رتبه معمولاً بین عددی ۱ تا ۳ می‌باشد. رتبه ۳ نشان دهنده امکانات نرم‌افزاری و توان تخصصی کمتر می‌باشد. اما رتبه ۱ بالاترین رتبه می‌باشد که توانایی بالاتری را نشان می‌دهد. متخصصین معدن در سه سطح‌ از تخصص‌های پی جویی، اکتشاف معادن، آماده سازی و بهره‌برداری معادن، کانه آرایی و فراوری می توانند شرکت مشاوره تاسیس کند.
همانطور که می دانید بهره‌برداری از معادن نیاز به دانش و مهارت بالای مهندسین دارد. بنابراین کسب رتبه مشاور معدن از عوامل مهم در بهره‌برداری از معادن می باشد. در ادامه شرایط و مراحل اخذ رتبه مشاور معدن را بررسی می کنیم.

حداقل شرایط مورد نیاز جهت کسب رتبه مشاور معدن

شما باید قبل از اقدام به اخذ رتبه مشاور معدن بدانید که سوابق کاری نیروهای شرکت از مهم ترین عوامل برای رتبه‌بندی می‌باشد. حداقل یکی از مهندسین شرکت، باید دارای ۷ سال سابقه بیمه یا ۲ مهندس شرکت دارای ۳ سال سابقه بیمه باشند. و یکی از انها به عنوان مدیرعامل منصوب شود.

ساختار پشتیبانی و مدیریت شرکت از شاخص های دیگر برای رتبه بندی شرکت‌های مشاور معدن می‌باشد. همچنین امکانات فنی و سخت افزاری و توان فنی هر یک از مهندسین نیز برای اخذ گواهی رتبه مشاوره معدن اهمیت ویژه ای دارد. به عبارت دیگر به هر میزان که تحصیلات تکمیلی هیئت مدیره بیشتر باشد شانس کسب رتبه برای مشاوره معدن بالاتر می باشد. همچنین هر چه تعداد بیشتری از افراد شرکت، رتبه‌های برتر المپیاد های علمی و آزمون‌های ادواری را داشته باشند، شانس بیشتری در اخذ رتبه مشاور معدن خواهند داشت.

رشته های مورد پذیرش در رتبه بندی صنعت و معدن شامل مدیریت پروژه، مهندسی دریا و کشتی سازی، سازه، مهندسی برق و مکانیک، مخابرات، رشته مهندسی برق، مهندسی معدن، زمین‌شناسی، مهندسی شیمی و پتروشیمی، صنایع نفت و گاز، آی تی، فلزکاری، جوشکاری ، تراشکاری، مهندسی هوا و فضا، مهندسی محیط زیست و… می باشند.

برای اخذ رتبه مشاور معدن نیاز به برخی مدارک دارید. به دلیل تغییرات دوره ای قوانین بهتر است برای تکمیل مدارک از مشاورین مجرب مشورت بگیرید. سپس پس از تکمیل مدارک، آنها را در سامانه ساجات بارگذاری کنید. برای اخذ رتبه باید تمامی اطلاعات و مشخصات خواسته شده را در سایت ساجات وارد کنید. سپس پس از بررسی مدارک رتبه صادر می شود که اعتبار گواهی رتبه ۴ ساله می باشد.

مدارک مورد نیاز برای رتبه‌بندی مشاور معدن

برای اخذ رتبه مشاور معدن مدارک مورد نیاز باید در سایت ساجات به طور کامل بارگذاری شود. هر یک از اطلاعات خواسته شده در سایت اعلام شده است. برخی از این مدارک شامل موارد زیر است:

  • کپی مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی
  • گواهی تامین اجتماعی
  • مدارک مربوط به ثبت شرکت
  • مدارک تحصیلی متقاضیان
  • مدارک مربوط رتبه قبلی اخذ شده
  • آخرین صورت جلسه مربوط به سهامداران
  • اظهارنامه مالیاتی
  • عدم اشغال شرکت در سازمان‌های دولتی
  • کپی کارت پایان خدمت مهندسان
  • آدرس مربوط به اقامت سهامداران
مدارک مورد نیاز برای رتبه‌بندی مشاور معدن
رتبه‌بندی مشاور معدن

مراحل اخذ رتبه مشاور معدن

شما باید از تمامی مراحل ذکر شده، برای کسب رتبه مشاور معدن مطلع باشید و طبق آن اقدام به اخذ رتبه نمایید. همانطور که گفته شد اخذ رتبه برای شرکت‌ها اهمیت زیادی دارد و موجب صلاحیت و اعتبار بیشتر آنها می‌شود. در این صورت شرکت های مشاور می توانند زمینه فعالیت خود را گسترده کنند و پیشنهادهای کاری بهتری دریافت کنند.

برای اخذ رتبه مشاور معدن ابتدا مدارک مورد نیاز را در سایت بارگذاری کنید.پس از ارسال مدارک و تایید مدارک، می بایست به مرجع صدور رتبه مراجعه کنید تا مدارک امتیازاور را ارائه کنید. پس از طی شدن مراحل اداری و بررسی شدن مدارک، می توانید رتبه مشاوره را دریافت کنید.

مراحل اخذ رتبه مشاور معدن
اخذ رتبه مشاور معدن

سخن پایانی

کسب رتبه مشاور معدن، فرایندی است که شرکت های مشاوره معدن برای اعتبار بیشتر می توانند طی کنند. با اخذ این رتبه شرکت ها موقعیت بیشتری در ارائه خدمات مشاوره ای دارند. شرایط کسب رتبه مواردی نظیر تخصص نیروی انسانی، توان مالی، سوابق کاری و امکانات شرکت می باشند. بنابراین شرکت های مشاوره ای با انجام این مراحل و کسب شرایط مورد نیاز می توانند اقدام به دریافت رتبه مشاوره معدن کنند.

سوالات متداول

  1. آیا شرکت های مشاور می توانند با سرمایه گذاری در آموزش و توانمند سازی نیروهای خود شانس خود را برای دریافت رتبه افزایش دهند؟
    بله از شاخص های مهم در رتبه بندی شرکت ها، تخصص و مهارت کارکنان است. شرکت هایی که در دوره ها و همایش های تخصصی شرکت کنند و پرسنل متخصصی داشته باشند، شانس بیشتری جهت اخذ رتبه مشاوره معدن دارند.
  2. برای کسب رتبه مشاور صنعت و معدن از چه طریقی می توان اقدام کرد؟
    برای انجام مراحل دریافت رتبه مشاور معدن، باید مدارک مورد نیاز را از طریق سامانه ساجات بارگذاری کنید.
چه امتیازی می دهید؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =