عوامل تاثیرگذار ثبت شرکت موفق

شرکت موفق


عوامل تاثیرگذار ثبت شرکت موفق

برای ایجاد یک کسب و کار موفق بایستی موارد زیادی را مدنظر قرار داد و به جزئیات بسیاری توجه کرد. در صورت عدم توجه به تجربه سایرین و مطالعه قبلی احتمال ایجاد چالش های بسیاری در ابتدای راه برای تمامی افراد وجود دارد. یکی از کسب و کارهایی که به دقت بالایی نیاز دارد راه اندازی انواع شرکت ها و ایجاد اشخاص حقوقی است. شرکت های مختلفی وجود دارند که افراد بنا به دلایل مختلفی انها را تاسیس می کنند و هر شرکتی موضوع فعالیت خاصی دارد و در زمینه خاصی فعالیت می کند. ثبت شرکت موفق به چندین عامل مهم بستگی دارد که در این مقاله به انها پرداخته ایم و هر کدام را جداگانه مورد بررسی قرار داده ایم.

انواع شرکت ها

  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تعاونی
  • شرکت سهامی عام
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت تضامنی
  • شرکت نسبی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت مختلط غیر سهامی

انتخاب هوشمندانه اعضای شرکت اعم از شرکا و سهامداران

با توجه به نوع شرکت اعضای مختلفی را می توان برای یک شرکت در نظر گرفت. برخی از این اعضا در تمامی شرکت ها مشترک هستند و شما هر نوع شرکتی که تاسیس کنید این اعضا را بین عوامل شرکت خود خواهید داشت، مثل اعضای هیئت مدیره و سهامداران و سایر شرکا. در قدم اول تاسیس و ثبت شرکت موفق بایستی این افراد را با دقت انتخاب کرد. چرا که تصمیمات و طرز فکر انها تاثیر مستقیمی روی روند پیشرفت کاری شرکت خواهد داشت و بسیار مهم است که اعضای هیئت مدیره یک شرکت اختلاف نظر گسترده نداشته باشند. هم مسیر بودن اعضای شرکت ها جز اولین عوامل تاثیر گذار ثبت شرکت موفق است.

همین طور که اعضای هیئت مدیره از اهمیت بالایی برخوردار هستند انتخاب سهامدران و شرکا نیز مهم است. تجربه ثابت کرده است نباید صرفا به میزان ثروت و اورده افراد توجه کرد، بلکه شخصیت این افراد نیز بایستی مورد توجه وبررسی قرار گیرد تا در صورت بروز اختلاف میزان سهام انها و درصد تاثیرگذاری که دارند دستمایه سو استفاده قرار نگیرد. کارمندان شرکت ها نیز بایستی گزینش شوند و حرفه ای بودن انها تایید شود. در هر زمینه ای که نیاز به کارمند دارید بایستی نیازهای ان صندلی و سمت را بسنجید و شناسایی کنید تا فردی که در اینده انتخاب می کنید برای ان شغل مناسب باشد.

تعیین دقیق موضوع فعالیت شرکت

انواع شرکت ها را مطالعه کنید و با زمینه های کاری که هر شرکت باید داشته باشد اشنا شوید تا بتونید موضوع فعالیت شرکت مد نظر خود را به درستی تعیین کنید. امروزه انواع شرکت ها بسیار گسترده شده است و نمی توان تمامی شرکت ها را به راحتی در دسته بندی هفت گانه قانون تجارت قرار داد. مرز باریکی بین فعالیت برخی شرکت ها قرار دارد و به همین دلیل است که تعیین دقیق موضوع فعالیت شرک ها جزئی از عوامل تاثیر گذار بر ثبت شرکت موفق است.

اگر قصد سرمایه گذاری از طریق شرکت، کمک به دیگران یا صرفا کسب درامد دارید بایستی به صورت دقیق انگیزه خود را مشخص کنید تا تنها در همان زمینه فعالیت داشته باشید. موارد قانونی بسیار زیادی در این مورد وجود دارد و به دلیل سواستفاده افراد از احداث و تاسیس شرکت ها با انگیزه های غیر قانونی سخت گیری های بسیاری در این مورد صورت می گیرد. همین طور ممکن است هدف شما دانش پژوهی باشد و در کنار این هدف انگیزه های دیگری نیز داشته باشید که بهتر است متناسب با نیازهای خود نوع فعالیت شرکت خود را مشخص کنید. پیشنهاد می شود نوع شرکتی که مد نظر دارید را باری دیگر مورد بررسی قرار دهید تا از امکانات تاسیس ان شرکت به صورت کامل مطلع شوید.

مشخص کردن میزان سرمایه

بایستی این سوال را در ابتدا از خود بپرسید که میزان سرمایه مورد نیاز شما برای تاسیس یک شرکت چقدر است. برای پاسخ به این سوال بایستی تمامی هزینه های تاسیس شرکت مورد نظر خود را بدانید و این هزینه ها را شناسایی کنید. برخی از این هزینه ها که در بیشتر شرکت ها نیز مشترک هستند، انتخاب ملک و واحد تجاری یا مسکونی برای احداث شرکت است. همین طور وسایل مورد نیاز، هزینه های طی کردن مراحل قانونی و سایر موارد از جمله هزینه های تاسیس شرکت ها است. متناسب با میزان سرمایه مورد نیاز بایستی این سرمایه را اماده کنید و در صورت نیاز برای پیدا کردن شرکا و سرمایه گذاران جدید اقدام کنید. مشخص کردن میزان سرمایه مورد نیاز از مهم ترین عوامل تاثیرگذار ثبت شرکت موفق است.

مشخص کردن میزان سرمایه
میزان بودجه شرکت

اطلاع از قوانین مرتبط با ثبت شرکت ها

قانون گذار در قانون تجارت مواد قانونی مختلفی را برای شرکت ها وضع کرده است و می توان برای هر نوع شرکتی موارد قانونی مختلفی را مشاهده کرد. برای تاسیس و ثبت یک شرکت موفق باید قوانین مرتبط با شرکت مورد نظر خود را مطالعه کنید و بدانید تا اگاهی شما در بعد قانونی ثبت یک شرکت موفق افزایش پیدا کند. همین طور مورد بسیار مهم در این زمینه که افراد کمی به ان توجه می کنند قوانین خاص هستند. قوانینی مثل قانون امور مالیات ها نیز ممکن است در اینده شرکت شما تاثیر داشته باشند چرا که بسته به نوع شرکت بایستی میزان مشخصی مالیات پرداخت کنید.

سخن پایانی

عوامل تاثیرگذار بر ثبت شرکت موفق بسیار زیاد هستند و نمی توان در مطلب کوتاهی به تمامی این موارد پرداخت به همین دلیل مشاوره با افراد با تجربه و البته موفق در این زمینه را فراموش نکنید. همین طور پیش از اقدام برای ثبت شرکت موفق تهیه چک لیست مدارک مورد نیاز را فراموش نکنید. ممکن است تهیه و اماده کردن مدرک هویتی یا ثبتی که شما ان را از یاد برده اید مدت زیادی طول بکشد و زمان بر است و به این ترتیب برنامه ای که از پیش مشخص کرده اید دچار اختلال شود. برای تهیه چک لیست مدارک مورد نیازتان نیز بهتر است مشاوره گرفتن را فراموش نکنید چرا که ممکن است مراتبی وجود داشته باشد که شما به کل از وجود انها بی خبر باشید.

سوالات متداول

  1. برای ثبت شرکت موفق می توان به افراد وکالت داد؟
    بله
  2. چه قوانین خاص دیگری با ثبت شرکت ها ارتباط دارند؟
    قوانین مربوط به بورس و اوراق بهادار، قانون کار
چه امتیازی می دهید؟

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + چهارده =