الحاق تغییر موضوع

الحاق تغییر موضوع


الحاق تغییر موضوع

معمولا انتخاب موضوع شرکت یا الحاق تغییر موضوع امری بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد، چرا که موضوع شرکت همان هدفی است که در واقع شرکت برای رسیدن به آن تشکیل گردیده است. موضوع شرکت در صورت تصمیم تمامی اعضا قادر به تغییر می باشدکه این امر طی مراحل قانونی و تنظیم صورتجلسات مربوطه قابل انجام می باشد. این تغییر می تواند شامل اضافه کردن یک موضوع دیگر به موضوع پیشین یا حذف کردن موضوع قیلی و یا هر دو این موارد مذکور باشد می باشد که به آن الحاق تغییر موضوع گفته می شود.

برای انجام الحاق تغییر موضوع شرکت یا خذف کردن یا چسباندن موضوعی دیگر به موضوع شرکت، ضروری است که تمامی اعضاء شرکت در جلسه ی مجمع عمومی فوق العاده حضور یافته و درباره ی این موضوع بررسی و تصمیم گیری کنند و صورتجلسه ی تغییر موضوع شرکت را تنظیم نمایند و با مشخص کردن تعداد سهم الشرکه ی تمام اعضا، آن را امضا می کنند.

 

مراحل الحاق تغییر موضوع شرکت

  • تنظیم صورتجلسه ای تحت عنوان مجمع عمومی فوق العاده، با قید نام تمامی سهامداران و یا شرکا با مشخص کردن میزان سهام هر یک
  • تکمیل فرم تغییرات شرکت ها توسط کارشناسان تهران ثبت
  • امضاء تمام سهامداران و شرکاء شرکت در ذیل صورتجلسه
  • صورتجلسه ی الحاق به موضوع مربوطه، در سامانه ی مربوط به ثبت تغییرات در اداره ثبت شرکت ها ثبت می گردد.
  • مدارک مورد نیاز برای تغییر موضع شرکت نیز از طریق پست، به اداره ی مورد نظر ارسال می شود.
  • درصورت تأیید شدن موضوع فعالیت پیوست شده، آگهی تغییرات شرکت صادر می گردد.
  • به فاصله ی زمانی حدود ده روز پس از آگهی، تغییرات مورد نظر در روزنامه رسمی کشور به چاپ می رسد.

نکات مهم در خصوص ثبت تغییرموضوع شرکت

در تنظیم موضوع فعالیت توجه به نکات ذیل حائز اهمیت می باشد:

  • ۱-موضوعات شرکتی را از موضوعات فعالیت مؤسسات غیر تجاری تفکیک نمایید.
  • ۲-موضوعاتی که نیاز به مجوز دارند با ذکر شماره مجوز در موضوع تنظیم گردند.
  • ۳-موضوع فعایت شرکتهای تعاونی به صورت تک موضوعی می باشد.
  • ۴-امکان تنظیم موضوعات گوناگون در کنار یکدیگر در قالب شرکتهای چندمنظوره امکان پذیر می باشد.
  • ۵-در تنظیم الحاق به موضوع یا تغییر موضوع شرکت  تدوین موضوعات بازرگانی که جز لاینفک فعالیت هر شرکت می باشد اهمیت دارد.

 

مدارک لازم برای الحاق تغییر موضوع شرکت

  • آگهی تأسیس و روزنامه رسمی شرکت
  • در صورت وجود تغییرات، آگهی آخرین تغییرات
  • کپی کارت ملی و شناسنامه کلیه اعضای شرکت
  • اخذ مجوز، در صورت نیاز

 

شرح فرآیند الحاق تغییر موضوع

از آنجا که موضوع شرکت همان هدفی می‎باشد که شرکت به منظور انجام آن تاسیس شده است، لذا این موضوع یا هدف در صورت صلاحدید اعضای شرکت قابل تغییر یا افزایش یا کاهش خواهد بود. برای تغییر، الحاق یا حذف بخشی از موضوع شرکت باید تمامی صاحبان سهم، جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت را تشکیل داده و تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ و صورتجلسه مربوط را تنظیم نموده و با ذکر میزان سهم الشرکه هر یک از سهامداران امضاء کنند. در زمان تغییر موضوع شرکت باید به امر مجوزی بودن یا نبودن موضوع شرکت توجه کرد. چنانچه موضوعی که قرار است اضافه و یا تغییر کند به موافقت و یا جواز داشته باشد، باید حتما مدارک جواز از سوی مراجع ذیصلاح اخذ و موافقت اصولی برای اداره ثبت شرکت‎ها‎ ارسال گردد. علاوه بر این، موضوع جدید باید از موضوعاتی انتخاب شود که غیر قانونی و غیر مجاز نبوده و قابل ثبت باشد.

آگهی تغییرات  اداره ثبت شرکت‎ها

بعد از تنظیم، باید صورتجلسه مذکور به همراه کپی آگهی تاسیس و روزنامه رسمی تاسیس، کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات در صورت وجود، کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضای شرکت را به اداره ثبت شرکتها ارائه داد. تمامی موضوعات شرکت قابل تغییر می‎باشند که می‎توان میزانی از آن را کم و یا اضافه نمود. از زمانی که صورتجلسه تنظیم می‎گردد و تمامی اعضا شرکت آن را امضا می‎کنند، تا زمان ارسال فیزیک پرونده به اداره ثبت شرکت‎ها‎ و موسسات غیر تجاری تنها چند روز فرصت وجود دارد. تغییر موضوع شرکت در طی ۳ هفته طول می‎کشد. در این مدت آگهی تغییرات از اداره ثبت شرکت‎ها دریافت می‎شود.

برای شرکتها مسئولیت محدود و سهام خاص و دیگر شرکت‎ها‎ و موسسات، در صورت نیاز به تغییر موضوع شرکت باید از کارشناسان موسسه تدبیر مشاوره دریافت نمود. اشخاص حقوقی پس از ثبت شرکت مطابق با قانون اجازه تغییر موضوع شرکت و یا اضافه نمودن موضوعی خاص را به موضوع فعالیت قبلی شرکت خود دارند. انجام این تغییر با تنظیم و تدوین صورتجلسه ای در مجمع عمومی فوق العاده شرکت صورت می‎گیرد. موضوعات شرکتهای تجاری باید از موضوعات فعالیت موسسات غیر تجاری تفکیک داده شود. موضوع فعالیت شرکتهای تعاونی باید به شکل تک موضوعی ذکر ‎شود. تنظیم موضوعات گوناگون در کنار یکدیگر در قالب شرکتهای چندمنظوره امکان پذیر می‎باشد. برای تغییر موضوع شرکت به شکل الحاق، تدوین موضوعات بازرگانی که جز لاینفک فعالیت هر شرکت است، اهمیت زیادی دارد.

جهت اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت ها ثبت شرکت و برند با ما تماس بگیرید

چه امتیازی می دهید؟

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + دو =