راهنمای تکمیل ساجات جهت اخذ رتبه

اولین نکنه ای که در راهنمای تکمیل ساجات جهت اخذ رتبه باید به متقاضیان گفته شود این است که، در ابتدا باتوجه به فهرست مدارک الصاقی در سایت ساجات (همچنین ضمیمه در همین صفحه)، مدارک مورد درخواست را آماده کرده و در سایت ساجات شروع به ثبت نام می نماید که  این مرحله شامل دو  قسمت، ثبت نام اولیه و ثبت نام مرحله دوم  می باشد.رتبه بندی مشاور

در مرحله اول نام کاربری و گذر واژه اول دریافت شده و ثبت نام اولیه یا همان ورود اطلاعات اولیه شرکت  انجام می شود و در مرحله دوم پس از تایید معاونت راهبردی و دریافت نام کاربری و گذر واژه دوم، کلیه اطلاعات شرکت باتوجه به رشته و پایه درخواستی بر روی سایت قرار گرفته و کلیه مدارک در محل های مربوطه و تعریف شده الصاق می گردد. در نهایت پس از ورود و الصاق اطلاعات و مدارک بطور کامل پرونده جهت بررسی به سازمان مربوطه ارسال می گردد. سازمان مربوطه پس از بررسی پرونده (این بخش ممکن است طی چندین مرحله انجام پذیرد)، و تأیید آن پرونده الکترونیکی شرکت را به استانداری ارسال کرده و کلیه مدارک بطور فیزیکی توسط استانداری دریافت شده و نسبت به صدور کارتکس شرکت اقدام مینمایند.

آموزش گام به گام جهت راهنمای تکمیل ساجات جهت اخذ رتبه

  • متقاضیان رتبه بندی شرکت های پیمانکاری و رتبه بندی شرکت های مشاوران برای اخذ رتبه باید به ثبت نام الکترونیک در سایت ساجات به نشانی http://sajat.mporg.ir/Profiling/Login اقدام کنند. در صورت که قبلا عضو این سامانه نباشند می بایست یک کاربر جدید ایجاد کنند. در هنگام عضویت می بایست آدرس ایمیل در سایت وارد کنیم که دارای دامنه ir باشد که این کار از طریق ساختن ایمیل در نشانی https://www.chmail.ir امکان پذیر است:
  • پر کردن تمامی فیلدهایی که در کنار آنها علامت تعجب قرمز رنگ وجود دارد الزامی است.
    پس از ثبت نام می توانیم با وارد کردن شناسه کاربری و گذرواژه که به آدرس ایمیل با دامنه ir ارسال شده است، وارد سامانه تکمیل ثبت نام ساجات شویم. در این صفحه پنج قسمت کلی مشخصات مدیر عامل، مشخصات شرکت، مشخصات محل شرکت، الصاق فایل و کد امنیتی وجود دارد.
  • شناسه ملی شرکت یک عدد ۱۱ رقمی است که با اعداد ۱۰ یا ۱۴ شروع می شود.
  • کد اقتصادی یک عدد ۱۲ رقمی است که با ۴۱ شروع می شود. شرکت های تازه تاسیس می بایست برای اخذ کد اقتصادی خود شعبه سازمان امور مالیاتی مراجعه کنند.
  • در پر کردن اولین گواهینامه مورد تقاضا پس از ثبت نام باید به فعالیت شرکت در اساسنامه توجه شود.
  • در قسمت الصاق فایل می بایست صفحه اول اساسنامه یا اظهارنامه ثبتی شرکت که در آن موضوع فعالیت و نام شرکت درج شده باشد، در قالب های jpg، jpeg، png یا gif آپلود شود. در وارد کردن کد امنیتی می بایست زبان سیستم حتما En باشد.
  • پس از کلیک بر روی گزینه ثبت، اطلاعات شرکت نمایش داده می شود که در قسمت پایین آن صاحبان امضاء مجاز شرکت باید این قسمت را امضا کنند و مهر شرکت زده شود.
  • دفتر نظام فنی و اجرایی با دریافت فرم یک ایمیل به کاربر می فرستد که در آن از کاربر خواسته شده است حداکثر ظرف یک ماه فرم نمایش داده شده را چاپ و پس از امضا، شماره و تاریخ گذارده و با پست سفارشی و یا پیشتاز به نشانی زیر بفرستد:
    تهران – میدان بهارستان، خیابان صفی علیشاه، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری

نحوه طراحی سامامه ساجات به نحوی انجام شده است که امکان وارد کردن قراردادهای جدید در حالتی که پرونده در وضعیت صدور گواهینامه باشد نیز برای متقاضیان عزیز فراهم و قابل اجرا است. به خاطر این ویژگی شرکت ها می توانند بسادگی به پرونده خود مراجعه کرده و در بخش تجربه کاری اطلاعات قرارداد جدید را وارد و تکمیل نمایند. در این حالت نیازی به درخواست جدید پرونده نیست و مستقیما بر روی پرونده اولیه قابل اعمال است. باید بدانید که در مورد قراردادهای در دست اجرا و معلق، شرکت ها بمنظور آزاد کردن ظرفیت کاری خود موظف هستند، اطلاعات عملکرد مالی خود را پس از دریافت صورت وضعیت جدید در بخش تجربه کاری و در قسمت پروژه های انجام شده، مبلغ صورت وضعیت و تاریخ آن را بروز رسانی نمایند، تا از مبلغ ظرفیت کار اشغال شده شرکت کاسته شود.

با توضیحاتی که داده شد، در حالتی که مبلغ صورت وضعیت ثبت شده پیمان به ۹۵ % مبلغ اولیه پیمان برسد، شرکت مود نظر  می تواند وضعیت پیمان را از حالت اول یا در دست اجرا و یا معلق  به گذشته  تبدیل نماید و حالت آن را تغییر دهد. با این اقدام است که  از تعداد کار اشغال شده شرکت در سامانه کاسته می شود و یا  به عبارت دیگر می توان گفت که به تعداد کار آزاد شرکت یک کار افزوده می شود. تبدیل یا تغییر  وضعیت قرارداد پیش از این شرایط  که درج صورت وضعیت به اندازه حداقل ۹۵ % مبلغ پیمان، فقط از حالت در دست اجرا و یا معلق  به وضعیت یا حالت خاتمه یافته میسر و قابل انجام است.

نکته و تذکر مهم دیگر در راهنمای تکمیل ساجات جهت اخذ رتبه  این است که در صورتیکه قرارداد به هر دلیلی قبل از  فرا رسیدن موعد مقرر و رسیدن به ۹۵ % مبلغ اولیه، به اتمام برسد، شرکت می تواند به جهت آزاد سازی  و افزایش ظرفیت کاری خود، وضعیت قرارداد را به حالت خاتمه یافته   تغییر وضعیت دهد که در هر دو صورت پس از تغییر وضعیت قرارداد، امکان اصلاح و تغییر در اطلاعات وارد شده از شرکت سلب می گردد.

مستندات اطلاعات وارد شده در تشخیص صلاحیت دوره بعد، از متقاضی دریافت و بررسی خواهد شد. در صورت مغایرت مستندات با اطلاعات وارد شده در پرونده شرکت، امتیاز آن قرارداد برای شرکت لحاظ نخواهد شد.

جهت اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت ها ثبت شرکت و برند با ما تماس بگیرید

2/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + شانزده =