نحوه تعیین امتیاز پیمانکاران ساجات

نحوه تعیین امتیاز پیمانکاران ساجات و شاخصه های مهم آن

جهت دریافت رتبه بندی پیمانکار یا نحوه تعیین امتیاز پیمانکاران ساجات در هر اصولی که به همراه دعوتنامه اعلام توان اجرا برای کار است که معمولا این شاخص برای مشخص کردن امتیاز برای پیمانکار در هر شاخصه که این شاخصه حتما می باست عددی بین ۰ تا ۱۰۰ باشد، اولا طبق نکته های گفته شده در توضیحات هر شاخصه یا معیار، امتیاز کسب شده پیمانکار جهت آن شاخصه که امکان دارد عددی کمتر یا بیشتر از محدوده  صد باشد، تعیین می شود. پس از آن بالاترین امتیازی که به وسیله پیمانکاران به دست آمده است معادل یا برابر عدد صد قرار میگیرد و امتیاز کسب شده توسط پیمانکاران دیگر به همان میزان و نسبت محاسبه و مشخص می گردد. این نکاتی که گفته شد استانداردی برای تمدید امتیاز پیمانکاران ساجات می باشد.

شاخصه نظام تضمین کیفیت

  • طبق آیین نامه ارزشیابی یا ارزیابی پیمانکار حداکثر امتیاز آن ۲۰ خواهد بود.
  • مواردی چون تشویق از سوی کارفرمایان مانند دریافت تقدیرنامه،رضایتنامه یا تشویقی هرکدام یک امتیاز دارد و حداکثر امتیازی که در این بخش میتواند به آن اختصاص داده شود ۱۰ امتیاز است.
  • یکی از موارد مهم در کسب امتیاز که حداکثر امتیازهای آن نیز ۲۰ امتیاز خواهد بود داشتن گواهینامه هایی مانند ایزو . . .خواهد بود که هر گواهینامه بین ۳ تا ۸ امتیاز به آن تعلق می گیرد.
  • پیمانکاران عزیز باید بدانند که داشتن ساختار ی مناسب در حوزه ضمانت کیفیت اهمیت خیلی بالایی دارد که امتیاز آن نیز ۱۰ تا خواهد بود، این تشکیلات شامل مواردی مانند کنترل کیفیت مصالح یا بحث های کنترل پروژه می باشند.

 

شاخصه توان مالی پیمانکاران

به احتمال زیاد پیمانکاران به اهمیت گردش مالی خود در کسب امتیاز آگاه هستند و می دانند که گردش مالی سالانه آنها چه تاثیری را در کسب امتیاز رتبه بندی بر کار آنها خواهد داشت، براساس این شاخصه امتیاز ۱۰۰ به پیمانکارانی تعلق میگیرد که بیشتری گردش مالی را داشته اند و به تناسب گردش مالی بقیه پیمانکاران نیز امتیازاتی را دریافت می کنند اما حداکثر امتیازی که تعلق می گیرد ۱۰۰ می باشد.

شاخصه مربوط به توانمندی مدیریتی و تجربه آنها

  • هر کار یا تجربه مدیریتی که در پنج سال گذشته پیمانکاران انجام شده است شامل دریافت امتیاز می شود که هر کار که معمولا همه کارها در رشته مورد نظر شامل آن می شوند در نهایت ۲ امتیاز برای پیمانکاران خواهد داشت.
  • همه کارهای پنج سال گذشته پیمانکاران که در رشته مورد نظر آنها نباشد هم شامل امتیاز برای آنها می شود اما نه به اندازه مورد بالا و چون این رشته بجز رشته مورد نظر می باشد شامل نهایت ۱ امتیاز می شود.
  • باز هم در این بخش ساختار سازمانی مورد توجه قرار گرفته و هر پیمانکاری که دارای گستردگی بیشتر در دو بخش طرح و اجرا را داشته باشد شامل حداکثر ۱۰ امتیاز خواهد شد.
  • تعداد کارهای پیمانکار شامل امتیاز میباشد که کارهای طرح و ساخت در ۵ سال گذشته شامل امتیاز می شوند که هر کدام از کارهای آنها دارای ۴ امتیاز می باشد.
  • شاید برخی به فکرشان هم نرسد اما شرکت در مناقصات اهمیت بسزایی در کسب امتیاز دارد که با داشتن این سابقه می توانند ۱۰ امتیاز کسب نمایند.
  • پیمانکاران علاوه بر توجه و تمرکز بر روی کسب امتیازهای مثبت باید به مواردی که سبب می شود آنها شامل جریمه و امتیاز منفی شوند هم باشند چون مواردی چون تاخیر در اجرای پروژه برای آنها امتیاز منفی خواهد داشت که به ازای هر پروژه ۴ امتیاز از آنها کسر خواهد شد که این عدد بستگی به میزان بزرگی پروژه دارد، پس علاوه بر توجه به کسب امتیازات مثبت می باست حواسشان به از دست دادن امتیازاتشان هم باشد که امتیازاتی را که با هزینه و تجربه به دست ائرده اند به راحتی از دست ندهند.

 

شاخصه توجه به تجربه کارکنان پر اهمیت و مهم

معمولا از نظر کارشناسان افرادی که به عنوان نماینده پیمانکاری معرفی میشود نشانه توان و تجربه پیمانکاری می باشد پس باید بدانیم که چه افرادی را و با چه تحصیلات و تخصصی به عنوان افراد مهم معرفی می کنیم در صورتی که این افراد سابقه ۵ ساله خوب و  قابل توجهی را داشته باشند می تواند برای شما ۵ امتیاز مثبت کسب نماید و این شاخصه تا ۵ نفر از کارکنان مورد توجه قرار می گیرد پس در این بخش با داشتن شرایط مناسب تا حداکثر ۲۵ امتیاز می توان کسب نمود.

شاخصه خلاقیت پیمانکاران در انجام کارها

  • پیمانکاران اگر در سابقه خود، ارائه مقالات خوبی را در زمینه تخصصی و فنی خود داشته باشند که این مقالات در مجلات معتبر و یا همایشها و گردهمایی های تخصص ارائه شده باشند می تواند ۲۰ امتیاز دیگر نیز کسب کنند.
  • اختراعات و معرفی نوآوری های جدید که البته می بایست این موارد در دستگاهای ذیربط ثبت و تایید شده باشند، نیز می تواند ۲۰ امتیاز شیرین برای پیمانکاران کسب نماید.
  • پیمانکارانی که قصد دارند در میان این همه شرکت های پیمانکاری موفق باشند باید واحد تحقیق و توسعه را برای خود راه اندازی نمایند که البته جدا از پیشرفت شایان در کار آنها می تواند ۱۰ امتیاز برای انها کسب نماید.

شاخصه امتیاز امکانات و تجهیزات پیمانکاران

در این بخش  منظور از کسب امتیاز مربوط  به ماشین آلات، همان امکانات و دارایی های سخت افزاری و فنی و حتی نرم آفزاری پیمانکاران می باشد که به نسبت میزان دارایی پیمانکاران در این زمینه  و میزان دستگاههای تخصصی مرتبط با رشته کاری آنها به آنها امتیازاتی داده می شود که این امتیاز براساس توانایی آنها در همان زمان و توسط کارشناسان تعیین می شود.

در این مقاله به بخشی از  شاخصه ها و مواردی که می تواند در نحوه تمدید امتیاز پیمانکاران ساجات داری اهمیت باشد اشاره کردیم و سعی نمودیم به نکانت مهمی که برخی از پیمانکاران علاوه بر اینکه حق آنها می باشد از آن موارد بی اطلاع هستند را به اطلاع آنها برسانیم اما حتما مواردی نیز وجود خواهد که از در این مقاله نگنجیده است و ممکن است سوال برخی از پیمانکاران عزیز باشد برای پاسخگویی به این سوالات نیز می توانید با کارشناسان مجرب موسسه بین الملی ثبت پارس تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را در زمینه کسب امتیاز دریافت نمایید، با تشکر از توجه و زمانی که برای مطالعه این مقاله به ما دادید.

 جهت اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت ها ثبت شرکت و برند با ما تماس بگیرید

چه امتیازی می دهید؟

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 1 =